FAQ

 
Hoe vraag ik toegang tot de Digitale Bibliotheek (= ULCN account) aan?
  • Arts-assistenten in opleiding:

          print dit formulier en stuur dit ingevuld (opleider ook laten tekenen!) en met een kopie van een

          legitimatiebewijs,

          naar de Medische Bibliotheek van GHZ (postbus B 6.75) of HMC Westeinde,

          (kamer C1-087).

          De Medisch Bibliotheek zorgt voor verzending naar het LUMC.

  • Overige medewerkers van GHZ en HMC: neem contact op met de medewerkers van de Medische Bibliotheek. Contactgegevens vind je op de pagina "Locatie, openingstijden en adressen".

 

Wat is een ULCN account?

Wanneer een ULCN account voor je wordt aangemaakt, krijg je een gebruikersnaam en een wachtwoord naar je huisadres gestuurd.

Met deze gegevens heb je toegang tot:

  • de Digitale Bibliotheek van de Universiteit Leiden (incl. Walaeus Bibliotheek van het LUMC)
  • een uMail-adres ( @umail.leidenuniv.nl ) dat voor je wordt aangemaakt.

          Op het uMail-adres ontvang je elke 6 maanden een oproep om je

          wachtwoord aan te passen. Dit is verplicht.

 

Ik kan niet meer inloggen in de Digitale Bibliotheek (= ULCN account). Wat nu?

 

  1. controleer of de CAPS LOCK-toets aanstaat. Het wachtwoord is hoofdlettergevoelig!
  2. misschien moet er een nieuw wachtwoord worden aangemaakt. Neem hierover contact op met de balie van de Walaeus Bibliotheek: 071 - 526 3890 of walaeus@lumc.nl 

 

Hoe verander ik mijn wachtwoord van de Digitale Bibliotheek (=ULCN account)?

Een instructie voor het veranderen van je wachtwoord vind je hier!

 

Hoe weet ik dat ik mijn wachtwoord moet veranderen?

Je ontvangt automatisch elk half jaar in je uMail-box een oproep om je wachtwoord te veranderen. Stuur uMail-berichten standaard door naar je reguliere mailbox!

Je uMail-box wordt bij het aanmaken van een ULCN account, direct voor je aangemaakt.

 

Hoe stuur ik berichten in uMail door naar een ander mailadres? 

Een instructie voor het doorsturen vind je hier! 

 

Is er bibliografische software aanwezig in GHZ en HMC?

In HMC is Reference Manager (versie 12) aanwezig. Hoewel Reference Manager in 2016 van de markt gehaald, blijft het vooralsnog gewoon op het netwerk werken.

 

In het GHZ was Reference Manager aanwezig tot 15 september 2016. Er wordt overgestapt naar Mendeley. Ook is er beperkt aantal licenties voor Endnote beschikbaar.

 

Wil je meer weten? Neem contact op met de medewerkers van de Medische Bibliotheek. Contactgegevens vind je op de pagina "Locatie, openingstijden en adressen". 

 

 

Hoe kan ik gebruik maken van Reference Manager/Endnote/Meneley?

In HMC kan toegang tot Reference Manager worden aangevraagd via de Helpdesk ICT.

 

In GHZ kun je gebruikmaken van Mendeley Desktop. Hierbij hoort een account op mendeley.com. Deze  kun je zelf aanmaken.

Wil je een licentie van Endnote gebruiken, neem dan contact op met de medewerkers van de Medische Bibliotheek.

 

Wil je meer weten? Neem contact op met de medewerkers van de Medische Bibliotheek. Contactgegevens vind je op de pagina "Locatie, openingstijden en adressen".

 

Hoe zet ik een Reference Manager database om naar Mendeley?

De instructie voor het omzetten van Reference Manager naar Mendeley kun je hier downloaden.

 

Hoe zet ik een Reference Manager database om naar Endnote?

De instructie voor het omzetten van Reference Manager naar Endnote vind je op de website van de Walaeus Bibliotheek.

 

Om deze website optimaal te laten functioneren gebruiken wij cookies. Voor meer informatie zie ons cookiebeleid.